Huisreglement Zeezicht Gilles
Wij willen U een leuke vakantie ervaring geven door ons appartement ter beschikking te stellen voor vakantieverhuur.
Zolang alles prima verloopt is er geen vuiltje aan de lucht. Zonder te doemdenken kan er zich altijd een probleem voordoen. Vandaar een huisreglement om zoveel mogelijk duidelijkheid te scheppen. Handig om dit te weten op voorhand, handiger nadien om elk geschil op basis van de afspraken af te handelen.
Uit wederzijds respect en in alle openheid willen wij uw aandacht vestigen op onderstaande afspraken.
Huurovereenkomst
Op onze website vindt U al de nodige documenten terug zoals huishoudelijk reglement, foto’s en inboedellijst . Van zodra U bij ons een boeking vastlegt verklaart U zich akkoord met het huishoudelijk reglement en de huurovereenkomst.
De persoon die de reservering per mail maakt aanschouwen wij als verantwoordelijke en aanspreekpunt voor alle gereserveerde gasten. Deze wordt aanzien als de huurder. Onderverhuring of overdracht aan derden is niet toegelaten.
Reserverings- en betalingsvoorwaarden
De betaalde periode is het appartement beschikbaar vanaf 15u de dag van aankomst. De dag van vertrek dient U de woning tegen ten laatste 11u te verlaten. Buiten die periode heeft U geen enkel recht op bezetting van het appartement.
Bij reservering dient de huurder het voorschot binnen de 14 dagen te betalen. Indien dit niet het geval is vervalt de huurovereenkomst en hebben wij het recht om het appartement te huur te stellen voor anderen.
Bij betaling van het voorschot (25% van het totaalbedrag) is de boeking definitief.
Het resterende bedrag (75%) EN de huurwaarborg dient ten laatste 3 weken voor aankomst gestort te zijn.
De data en bedragen zullen vermeld worden in de mail die zal verstuurd worden bij reservering.
Huurwaarborg
De huurwaarborg bedraagt 260 euro. Wanneer bij uw vertrek er geen schade/verlies is vastgesteld wordt dit bedrag binnen de week terug gestort.
Wanneer er echter schade/verlies is wordt dit van het bedrag afgetrokken en het openstaand saldo wordt U dan ook binnen de gestelde termijn gestort.
Als het bedrag van schade/verlies hoger is dan de betaalde waarborg vragen wij U dan ook binnen de week na vertrekdatum het openstaand bedrag te storten.
Om discussies te vermijden worden alle voorwerpen op de inboedellijst vermeld. Naast elk voorwerp staat de eenheidsprijs vermeld zodat zowel voor U als voor ons duidelijk is wat het bedrag bij schade/verlies is. Deze waarde wordt gebruikt om de totale schadesom op te maken.
De inboedellijst is trouwens handig om te weten wat U allemaal niet hoeft mee te brengen aan bagage.
Aankomst
Het appartement zal beschikbaar zijn vanaf 15u op dag van aankomst. Om ervoor te zorgen dat we U persoonlijk kunnen ontvangen wordt er gevraagd om ons telefonisch op de hoogte te houden van uur van aankomst.
Bij aankomst zorgen we , als eigenaar, dat we U persoonlijk kunnen ontvangen en U de rondleiding geven in het appartement en klaar staan voor uw vragen.
Indien wij U , om uitzonderlijke redenen, niet persoonlijk zouden kunnen ontvangen zorgen wij voor een sleutel in de sleutelkluis. Bij aankomst kan U ons dan telefonisch contacteren en geven wij U de nodige gegevens door om alsnog uw sleutel te bekomen.
Wij vragen U om ons binnen het uur na aankomst per sms of mail te bevestigen dat U akkoord bent met de inboedellijst. Indien wij geen bevestiging ontvangen gaat U automatisch akkoord met de op de lijst vermelde aanwezigheid van deze voorwerpen. Hetzelfde geldt voor eventuele gebreken/tekorten van de lijst die U al meteen zou opmerken bij aankomst.
Bereikbaarheid eigenaar
Uiteraard kan U ons tijdens uw verblijf telefonisch bereiken, indien dit nodig zou zijn. Vb voor technische gebreken, schade, praktische vragen…
Voor technische problemen gaan we ervoor zorgen dit zo snel mogelijk in orde te brengen zodat U het maximale comfort kan behouden.
Aangifte van schade
De huurder is aansprakelijk voor schade, zowel in het appartement als in de gemeenschappelijke delen van het appartementsgebouw. Ook als het schade betreft door de andere aanwezige gasten.
Wij zijn niet verantwoordelijk voor gebeurlijke ongevallen in het appartement of in de gemeenschappelijke delen van het appartementsgebouw.
Aarzel zeker niet ons in te lichten over schade. Wij gaan ervan uit dat U dit niet met opzet gedaan heeft, ongelukken gebeuren nu eenmaal maar dienen wel gemeld te worden. Het niet melden en achteraf ontdekken is veel vervelender.
Contacteer bij grote schade zeker ook uw familiale verzekering.
Veiligheid
We stellen met de nodige zorg en kwaliteit een mooi appartement beschikbaar welk voldoet aan alle nodige veiligheidsvoorwaarden. Het is nooit fijn iets te verbieden maar we benadrukken dat volgende verbod wel degelijk opgevolgd wordt.
- Binnen niet roken
- Laat kinderen nooit alleen achter in het gebouw, lift of appartement
- Wees aub voorzichtig met het buitenterras met kleine kinderen
- Geen gebruik van kaarsen
- Geen extra gasten laten slapen dan het aantal voorziene slaapplaatsen (dus max 4 personen)
Eindschoonmaak
Er is een verplichte eindschoonmaak welke 50 euro bedraagt. Deze is niet in de prijs van verhuring inbegrepen en zal met de laatste betaling (3 weken voor aankomst) mee verrekend worden.
Wij vragen U het appartement netjes achter te verlaten door meubelen en voorwerpen terug op zijn plaats te zetten, huishoudtoestellen te ledigen en schoon te maken en het afval te verzamelen in een vuilzak. De vuilzak mag in de gang geplaatst worden naast de liftdeur.
Glas dient U in de glascontainer te gooien. In de infomap, die in het appartement ligt, staat genoteerd waar de glascontainers zich bevinden in Oostende.
Glas mag zeker niet in de vuilzak gesmeten worden! Indien dit echter wel gebeurd zal daar een schadekost voor aangerekend worden.
Respect voor de buren
Van zodra je gebruik maakt van eender welk appartement spreken we over een WIJ verhaal. Er zijn nu eenmaal nabije buren, je krijgt te maken met gemeenschappelijke delen.
Wij vragen U met nadruk om respect te tonen voor de buren. Zorg ervoor dat het rustig blijft. Uiteraard dienen kinderen te spelen, graag zelfs! Maar niet in de gangen of de lift.
Ook als U binnen bent vragen wij U het gezellig te houden en onnodig luide geluiden achterwege te laten.
Vrijgezellenfeestjes houden in het appartement is niet toegelaten.
U komt er tenslotte voor rust, genieten en relaxen. Als iedereen zich aan de voorschriften houdt kunnen wij op die manier ons appartement dan ook ter beschikking blijven stellen.
Tevredenheid van onze buren is hierin een belangrijk element.
Nutsvoorzieningen
Elektriciteit en water zijn in de prijs inbegrepen. Het spreekt voor zich dat U hiermee bewust omgaat. Doe de lichten uit bij vertrek uit een ruimte, zet geen verwarming aan als U de terrasdeur open laat staan. Doe zoals U thuis zou doen, herhaaldelijk hoog verbruik zal er alleen maar voor zorgen dat we onze prijzen dienen aan te passen in de toekomst.
Tot slot,
geniet, relax ontspan en een fijne vakantie!
Maak jouw eigen website met JouwWeb